Kategorie: Erotika

Artificial Academy 2

Artificial Academy 2Nové eroge od japonského studia Illusion a zároveň za poslední roky nejočekávanější titul od něj vůbec, který přináší v pořadí již druhou verzi simulátoru školního života s názvem Artificial Academy. Můžete se dočkat jak prostého randění, tak těžkého soustředění se na hlavní žánr, jímž je zde samozřejmě hentai.

Ještě jednou si před tím, než se pustím do povídání o hře, dovolím podotknout, že je tento článek nevhodný pro osoby mladší 18 let. Samozřejmě neočekávám vůbec žádný respekt, ale je mou povinností na toto důrazně upozornit, než se kdokoliv pustí do čtení.

 

Něco málo ke studiu Illusion a jeho tvorbám

Nyní se přesuneme již k samým příjemným věcem, respektive k této nové hře od studia jménem Illusion. Pokud vám něco říká RapeLay, tak ano. Titul, který vyšel v roce 2006 a způsobil neskutečnou kontroverzi a v několika zemích byl dokonce i zakázán, je právě od tohoto studia. Vzhledem k tomu, že se jednalo o titul plný incestu, znásilňování a výskytu očividně nezletilé postavy, je pochopitelné, proč se to všechno strhlo. Od té doby Illusion ušel dlouhou cestu a trochu se ve své tvorbě umírnil, i když nakonec po vzoru RapeLay stejně vznikly velice podobně laděné tituly (třeba nedávný RealPlay – všimněte si té slovní hříčky), avšak zde se už žádná kontroverze nekonala.

Jejich nejslavnějšími tituly se stala rozhodně série Artificial Girl, která má dvě verze (jmenovitě 2 a 3, 1 byla pouze jakýmsi beta testem a proto ani nikdy nevyšla jako samostatný titul) a posléze v roce 2011 Artificial Academy. Od té doby jejich tvorba velice upadla a vydávali jeden horší titul za druhým. Mezi nejhorší se řadí určitě Happy End Trigger a I’m the Hero. Zbytek taky nedopadl slavně. Příběhově možná atraktivní, ale stejně nic moc extra Musumakeup, upadl v zapomnění a co se týče pokusů typu Premium Play Darkness a Immoral Ward, zde to trochu zachraňovala přítomnost různých oficiálních programů na pózování, jinak se jedná vesměs o hry, ve kterých si sice vytvoříte dívčí postavu dle svých představ, ale na rozdíl od editorů v třeba takovém AG3, či vůbec prvním AA, to ztroskotalo na úpravě vlasů a dalších věcí (včetně oblečení), což sice zachraňovaly různé módy, ale pořád to nebylo ono.

Pro nás, které nějaké pózovací editory moc nezajímaly, tak byly tyto hry naprosto bezúčelné, případně jednoúčelné. Tak už to vypadalo, že Illusion nevydá nic pořádného a jeho prodeje budou stále klesat a klesat. Nicméně pak nastal zázrak a na začátku letošního roku byla oznámena nová hra s názvem Artificial Academy 2. A protože už první verze byla něčím, co si příznivci Illusion chválili a stále ještě pořád chválí, strhl se neskutečný hype a mnohá očekávání. Samozřejmě, mnozí ztratili ve studio víru a tak měli strach, jiní však až do samotného vydání věřili, že konečně nastává revoluce a že se nová verze AA vyvede. A protože jsem i já tím, kdo tuto hru s nadšením očekával, nyní přináším své vůbec první dojmy, kdy se vám chystám hru představit a podrobně rozebrat.

O co tedy jde? Dle názvu Artificial Academy si mnozí již přeloží „umělá akademie“. A teď, co to znamená? No, zkráceně řečeno, takový simulátor školního života. Ale ne jen tak ledajaký. Nejinteraktivnější hra, kterou vůbec můžete na toto téma sehnat. Jinak řečeno, toto nemá žádné obdoby. (Pokud nepočítám, že článek byl psaný v roce 2014 a v roce 2018 vyšlo Koikatsu! stavěné na podobné bázi.) Ale začněme od začátku, kde si představíme tvořič postav.


Vytváření vlastních postav

Ano, zde přichází možnost si vytvořit vlastní postavy dle libosti. A to jak ty ženské, tak samozřejmě i mužské. Tvořič postav vyšel již dva týdny před oficiálním vydáním hry, nejprve jako trial verze a pak i jako plná verze se vším, co bude použitelné i v hlavní hře, čili si bylo možné udělat postavy předem. Samozřejmě, lze využít i předvytvořených postav, ale sám za sebe si myslím, že udělat si postavy dle svých vlastních představ je hodně dobrá příležitost, kterou by byla škoda nevyužít. Než začnu popisem tvořiče ženských postav, hned musím podotknout styl, který postavy mají, jenž hodně připomíná ten z Musumakeup. Čili zde zvolili víceméně takový hodně anime/manga styl, který ze začátku působil trochu podivně (hlavně ze zvyku na PPD, kde to je tak napůl), ale ve výsledku to nevypadá vůbec špatně, naopak. A nyní už k editoru.

Začíná se od samého základu, čili si zvolíte jednu ze tří typů výšek, tlouštěk a ještě máte k dispozici slidery na velikost hlavy a pasu. Sice je toto víceméně krok trochu zpět, kdy by bylo zajímavější sem dát podrobnější možnosti editace, jakou měly třeba předešlé tituly, jmenovitě zrovna PPD, nicméně toto bylo i v původním AA. Posléze začíná ohromné množství možností. Hned další je třeba úprava hrudníku, kde se vážně může člověk pořádně vyřádit. Kromě toho, že je tu samozřejmě volba velikosti, tak i tvaru, směru a vůbec, otevírá to cestu nekonečnému množství variací. Když máte tento základ, můžete si nastavit barvu kůže a vše ostatní, co se těla týká, takže ano, třeba i barvu vnitřku přirození. (To tady opravdu ještě nebylo.) Ale to stále nekončí.

Pokud je hotové tělo jako takové, přesouvá se to k úpravě obličeje. Na výběr je hned 7 tvarů očí, které se ale v následující záložce dále upravovat, takže o variace i co se týče obličeje není nouze. Velikost samotných očí, tvar duhovky a mnohé další věci k úpravě. Vše doplněno i o jistou formu make-upu, takže si zvolíte jak spodní i horní řasy, tak třeba i barvu rtů. Sranda ale pořád nekončí, dál přichází to, co je v případě AA exkluzivní a to vlasy a obecně účesy. Zvolíte si jak přední část, tak i zadní část a strany s různými prodlouženími, kdy se to na rozdíl od prvního AA bohužel tak přehledně nerozděluje na krátké, polodlouhé, dlouhé a další kategorie účesů. Máme to tu vše pohromadě, což ale není zase tak tragické, jen i v tomto se tak trochu popošlo zpět. Samozřejmě, zase jedna novinka a to, že si u každé části vlasů můžete nastavit i délku, či směr, takže zde to vážně nemá chybu. Výjimkou není ani zabarvení, které platí i pro oči a vše ostatní, což je docela logické.

Vzhled postavy jako takový můžete mít hotov, ale pořád nekončíme. Postavě musíte dát také nějakou povahu, schopnosti a tak vůbec, čili se otevírají další variace ohledně právě těchto vlastností. Nejprve si tedy nastavíte, zda bude vámi vytvořená postava spíše chytrá, či hloupější, jakou bude mít sílu, jaký styl boje bude používat atd., zakončené volbou orientace, která není jen o homo, bi a hetero, jako tomu bylo v AA1, ale ještě jsou tam dvě mezifáze, k čemu daná postava bude víc tíhnout. Další záložkou už jsou samotné vlastnosti, kdy si jako první vyberete jednu ze dvou povah, která pak ovlivní celkové chování postavy. Protože je to hentai, tak tu nechybí ani preference ohledně toho, jak to bude mít ráda. Co tu na rozdíl od první verze není, tak nastavení, k jakým typům ostatních postav bude tíhnout (jestli tedy spíše k hubeným, vysokým, světlovlasým, atd.), což vůbec nevadí, protože to byla zbytečnost, která akorát při následné manipulaci omezovala a hru zbytečně ztěžovala.

Jako poslední bod si vyberete jednu z hlavních povah, se kterou se pojí i hlas a styl vystupování (chůze, pohyb, atd.), takže tu máte od roztomilé, přes nemotornou a vychovanou, až po drsnou a obscénní. Vzhledem k nastavení sub-povah prve se budou samozřejmě odklánět i jejich směrem. Ale je vhodné zde nastavit povahu tak, aby postavě seděla a ne, aby třeba malá roztomilá lolitka mluvila jako dospělá žena a i se tak chovala. Samozřejmě, postavě můžete dát i jméno, které si lze v případě nerozhodnosti vygenerovat. Celkově, editor je to úžasný, i když postrádá nějaké to podrobnější nastavení těla, což ale vůbec nevadí ve výsledku. Můžete si tu tedy vytvořit cokoliv dle vlastní chuti. Je libo loli? Vytvořte si loli. Nebo něco dospělejšího a vyvinutějšího? Prosím, postava si klidně nemusí vidět na nohy. A nebo chcete postavu z anime? Nic těžkého, účesů je tu dost a některé přímo reprezentují jisté anime postavy (viz Shiro z NGNL, pro kterou je tu přesný styl účesu). Je to jen na vás, fantazii se meze nekladou. Editor vám umožní si je splnit během několika málo minut.

Co se týče editoru pro mužské postavy, ten je podstatně chudší. Na výběr jsou tu taky tři druhy postav, pár typů očí, které lze nastavit dle libosti, vlasů jen několik, kdy se to neomezuje ani v použití některých dívčích účesů a nechybí ani nastavení všech možných barev, včetně té pro přirození. Nicméně zde to spíš pomalu končí. Z povah máte na výběr jen 4 hlavní, které ale doplňují podobně, jako u ženských postav, i některé sub-povahy. Ale oproti editoru pro ženské postavy tu toho jinak moc není. Prostě tahle hra je primárně určena mužskému zastoupení. I tak je tu alespoň vůbec nějaká možnost a vytvořit lze tak od shoty, přes normálního typického středoškoláka a delikventa, až po tlouštíka. Variace se tu dají udělat taky poměrně lehce, čili nic není ztraceno a i přes chudý editor je to zcela dostačující.


Nastavení třídy

Tvořič postav bychom měli. A nyní je čas se již naplno vrhnout do samotné hry. Bohužel, či bohudík, že je to tak komplexní, že ani samotnou hrou nekončí mnohé další úpravy a nastavení. Hned ze začátku si vytvoříte vlastní třídu, kterou si můžete pojmenovat a jen tak pro efekt i očíslovat. Abych se přiznal, japonské číslování je pro mě záhadou, čili sám jsem si tam v rychlosti naflákal dvě jedničky a dál to neřešil. Poté se dostanete do editoru klubů, kde mi přijde až trochu zbytečné, že si můžete kluby jak sami pojmenovat, tak udělat třeba deset těch samých.

Kluby jsou jinak důležitou součástí hry, ale není problém všech 25 lidí nacpat jen do jednoho. Což jsem už prozradil, že zde je celkově 25 míst, která lze zaplnit a nemusíte se tak bát, že by se na většinu vámi vytvořených postav nedostalo. Po klubech se tedy už můžete s chutí vrhnout do obsazování třídy a zde začíná sranda s nastavením oblečení. Celkem máte na výběr ze 4 druhů – klasická školní uniforma, tělocvičný úbor, plavky a pro ženské postavy ještě navíc speciálně učitelský úbor. Bohužel, učitele jako takové zde opět omezili jen na ženské postavy, takže případná myšlenka na vytvoření učitele, který zharémuje celou třídu, musí (aspoň pro teď) sejít z mysli.

Zde je to řešeno zajímavě formou slotů, kdy první stanoví, co bude mít postava jako primární oblečení, čili v čem bude chodit zrovna, když nebude mít aktivitu spojenou s tělocvikem či plaváním. Což znamená, že může běhat klidně v plavkách, je to jedno. U každého druhu oblečení je také na výběr jak barva, kterou můžete prokombinovat, tak i například délka sukně. Zde se mi to tedy zdá opravdu povedené a velice solidní, každý si přijde na své. Nakonec lze nastavení použít jak individuálně, tak pro všechny, čili ve výsledku může každá postava mít úplně jiné barvy, defaultní druh oblečení, atd. Pokud se s tím samozřejmě někdo chce piplat. Ke každé postavě si přiřadíte jeden z klubů a již jste připraveni hrát. Tedy, ještě si před začátkem hry, ráno, zvolíte, za jakou postavu chcete hrát. Toto lze pak vykonávat každé ráno a denně tak hrát za jinou postavu.



Školní život

Začínáte jako student ve městě a vaším úkolem je samozřejmě se dostat do školy. I když, není to tak úplně třeba, protože máte omezený čas, za jaký můžete provádět všemožné aktivity, než vás to automaticky hodí na další fázi dne. Lokace jsou statické, kdy zaujmou specifický úhel pohledu a pozorujete svoji postavu (vč. i ostatních) jakoby z pohledu kamery umístěné do určitého bodu. Toto se mi osobně ze začátku, co jsem začal hrát první AA, moc nelíbilo, protože jsem byl zvyklý na komplet 3D svět z pohledu 3. či 1. osoby z AG3. Ale nakonec se na to zvyknout dá a nedělá to žádný problém. Co je zde novinka, že se lze z lokace do lokace pohybovat pouhým kliknutím myši na místo, kudy se chcete vydat. Lokace jsou propojené ve většině všemi směry, dokud to tedy není „dead-end“, odkud se nedá jít dál, čili můžete takto procestovat celou mapu a musím říct, že je zde opravdu kam jít.

Sice se to z větší části soustředí na školu a její blízké okolí, ale oproti první verzi je zde těch míst podstatně víc a než se zorientujete, budete potřebovat dobrých pár minut, né-li hodin, k čemuž se ještě vyjádřím později. A cestou samozřejmě lze potkávat ostatní postavy, které jste do hry hodili a dostávat se s nimi do všemožných interakcí, což je hlavní náplní hry. Interakce zde probíhají v takovém víceméně VNkovém stylu, kdy doběhnete za postavou, nakliknete si ji a pak vám vyskočí její propracovaný 3D model a vy máte již na výběr, co provedete. Zde se mi to zdálo trochu lepší v případě AA1, ale pak se ukázalo, že těch voleb je tu podstatně víc a mají lepší funkce.

Můžete tedy s danou postavou promluvit a prohodit pár slov, k čemuž slouží jedna z bublin, ve které je buď mluvení o životě, o jídle a nebo o lásce a perverzárnách. Záleží na tom, jakou má postava povahu, jakou má zrovna náladu a podle toho se taky dočkáte odpovědi, respektive reakce. A to buď kladné, nebo záporné, kdy každý typ odpovědi buď body ubere a nebo přidá. Samozřejmě, vám půjde o to, abyste v očích druhého neklesli, pokud si tedy nechcete zadělat na problémech a dostat se tak na jejich „hejt list“. Jak jsem se zmínil i o náladě, ta hodně hraje roli a když je třeba, můžete druhého uklidnit a získat tak mnoho bonusových „love pointů“ navíc, pro což slouží zase další bublina. Ale říkám, že předem odhadnout, co říct, aby to zabralo, je nejeden pokus-omyl.

Ostatní bubliny jsou různé. Lze jak pomlouvat ostatní, tak postavu pozvat i na jídlo, společné studium a tak různě. Těch možností je opravdu hodně. Samozřejmě nechybí ani jisté panovačné akce, kdy lze na postavu přímo vyjet a nebo s ní ihned vejít do H-módu. Pro to budu psát vlastní odstavec, čili to prozatím odložím. I když mi nedá se zmínit, že když uděláte chybu, kterou jsem udělal já a to, že jsem většině postav ze zvyku nastavil nejnižší úroveň slušnosti, což znamená, že jsou schopny vejít do H-interakce kdykoliv a kdekoliv bez nějakých větších zábran. Záleží to samozřejmě taky na jejich povaze, ale jelikož jsem většině ženských postav navíc dal nejistou orientaci, už ani ne po hodině hraní se mi běžné dny proměnily v takovou swingers párty show. Samozřejmě, na mapách jako takových sice lze vidět ostatní, jak si takzvaně „užívají“, ale protože mapa používá hodně zjednodušenou verzi jejich vzhledu, působí to spíš komicky. Navíc, když se kolem nějakého takového páru sejde hned několik lidí a čučí na ně. I se mi stalo, že se takhle sešly hned vedle sebe dva páry, takže pro kolemjdoucí nebyla o představení nouze. Někteří naopak při zahlédnutí onoho aktu akorát zařvou a utečou, z čehož vznikají mnohé komické situace, kterým se lze zasmát.

Záleží tedy nejen na interakcích s vámi, ale i na těch, které mají ostatní postavy mezi sebou, čili se může jednoduše stát, že má jedna postava několik vážných vztahů a to způsobí vzájemnou rivalitu. To, co si o kom jaká postava myslí a kdo s kým je, lze jednoduše zjistit u takové sošky. Abych podotknul celkovou komplexitu hry, tak sám řeknu jeden takový zážitek, kdy já se (samozřejmě jako jedna z postav, proto ji vztahuji na sebe) dal dohromady s jednou dívkou a řekl si, že nebudu provozovat žádný harém a budu prostě spíš věrný. A to jednou takhle opět stalkuju svou družku čekajíc, co udělá, když se dostaneme do místa, kde samozřejmě už dvě holky všelijak překřížené dělají to, co by se rozhodně před vstupem do budovy dělat nemělo. No a družka se mi jaksi zasekla při čučení na ně, kdy v takovém případě na ni nešlo promluvit (koncentrace musí být) a sešlo se nás kolem taky víc, takže jsem jen čekal. Když v tom ty dvě postavy interakci přerušily, jedna z nich přišla ke mně a vlepila mi facku. Opravdu nevím, za co to bylo, ale týpek spadl na zem a moje družka utekla.

Když jsem ji pak následoval, docela mě překvapilo, že se tvářila naštvaně a chtěla omluvu. Nevěděl jsem pořád, za co, ale začal jsem se jí omlouvat, což nebylo vůbec efektivní, ačkoliv jsem to udělal několikrát. Prostě byla nějak moc naštvaná. Tak jsem myslel, že když ji do druhého dne nechám být, že to tak nějak „zapomene“, přeci jen je to stále hra a ta není dokonalá. Tím víc mě překvapilo, když po mně druhý den ráno pořád tu omluvu chtěla. Naštěstí, to už zafungovalo a mohli jsme se bavit normálně dál. A co víc, asi o den později přišla ta, která mi tu facku vlepila, aby se mi sama omluvila, že se zmýlila. I když, jak tak přemýšlím, možná to předtím bylo oprávněně, protože po mně ta, se kterou si předtím užívala, už jednou vyjela a nějak jsme se u školních bran dostali do H-interakce. No, jak vidíte, tahle hra nemá chybu a je dokonce i nepředvídatelná. Ačkoliv je ženské myšlení sebepodivnější a sebesložitější, lze ho pomocí několika řádků kódu perfektně nasimulovat. Takže to jen tak mimo.

Abych zmínil i pár takových menší negativ, která jsem objevil. Sice pořešili parádně přecházení mezi lokacemi a interakce kliknutím, jenže se úplně běžně stane, že se člověk překlikne a promluví na někoho, na koho nechtěl, ačkoliv třeba chtěl jít do další lokace a tak vůbec. To lze vyřešit tím, že si otevřete buď třídní knihu či mapu, abyste promluvili či se dostali tam, kam chcete. Jenže to je pak akorát otravné klikání navíc. A když pak chcete postavu následovat, je to taky těžké. Není tu už žádné prosté pronásledování, jako bylo v první verzi. Když postava zmizí v další lokaci, musíte běžet za ní, jinak vám uteče a pak ji můžete hledat po všech čertech, ale většinou ji dlouho nikde nenajdete.

Jak jsem řekl, stačí si pak otevřít jen knihu a postava vám dle ní za ní doběhne sama. Ale co, když za ní chce člověk jen běžet a ne na ni posléze hned promluvit? Možná, že tohle má nějaké řešení a něco mi uniklo. Pokud ale ne, je toto taková nešikovná věc. Postavy se na mapě navíc při vzájemném chození různě pně odsouvají, ale aspoň sebou navzájem neprochází, jako tomu bylo v prvním AA. Ještě poslední věc, kterou bych spíše vypíchl, tak fakt, že hudba se od AA1 vlastně vůbec nezměnila. Pořád tu jsou na pozadí takové tupé, ale chytlavé melodie, každá určující jinou situaci a lze tak z nich poznat, když je nějaká postava smutná, či je naopak napjatá atmosféra a samozřejmě, stanovuje to i nadrženost. Je vidět, že chtěli ušetřit, což jim nějak nezazlívám, protože na zbytku si dali opravdu záležet.

Den tu má čtyři fáze, kdy je to ráno, první polovina dne, druhá polovina dne, klubové aktivity a následně odcházení domů. Po celý den lze provádět vždy ty samé akce, není to nějak omezeno. Co nechybí, jsou i víkendy, které jsou řešené jen dvěma fázemi, při kterých se buď většina a nebo část postav objeví ve městě a lze tento čas prožít všemožné. Zažil jsem, že jsem třeba s družkou zašel někam za zábavou a následně musela jít domů, protože měla nějaký konkurz, či co. Víkend je tedy logicky po každých 6 strávených školních dnech (tedy v neděli, pro japonský standard). Údajně jsou tu i dny testů, ke kterým jsem se osobně i za tu dobu, co jsem hrál, nedostal a pochybuju, že tu vůbec jsou, respektive že to není jen fáma. (Nakonec teda jsou, ale je to řešené tím, že je jen ráno a pak večer možnost provádět interakce.)

Celé je to navíc řešeno stylově, kdy při příchodu do školy si hodíte tašku do třídy a při odchodu se zase musíte jít převléknout, abyste byli opět připraveni k odchodu (kdy dokud vámi vybraná postava není převlečená, nemůžete s ní jít domů). Opravdu hezky vymyšleno. Tím jsem také podotknul, že lze libovolně měnit oblečení i během dne, stačí jen zajít do šatny a tam si vybrat. Co se týče převlékání i druhých postav, na to by snad měla být volba v menu interakcí, ale to bude jistě fungovat v rámci donucení, či něčeho takového. Abych nezapomněl, nechybí tu ani samozřejmě kriminalita, čímž naznačuju, že se zde zabíjí. Tedy, pokud má daná postava, která se chystá čin provést, nastavenu povahu na "zlo". Pak to končí tak, že je případně vaše postava zabita a vrah poslán do vězení. Lze vše pak vrátit v čase zpět, ale můžete čekat, že budete s velkou pravděpodobností umírat stále dokola (Na hromnice o den více hadr).


Hentai interakce

A teď už něco, pro co dozajista velká část z vás začala tento článek číst a to kouzelné slovíčko „hentai“. Tedy, pokud vám samozřejmě nejde hlavně o vědecký výzkum, jaký tu samozřejmě teď provádím já. Hra má sice velkou část, kterou lze hrát a strávit prakticky mnišsky a do H-interakce se dlouho nedostat. Nicméně je to Illusion, ten na hentai staví a prodeje jsou hlavně díky tomuto prvku. A proto se musím pustit i do rozebrání této části a tím je samotná H-interakce. Do té se lze dostat hned několika způsoby. Samozřejmě, je pro to speciální tlačítko, ale záleží i na povaze druhé postavy, takže dostat se do tohoto módu může být pořádná fuška.

Pokud nepůjdete po postavě, které jste dali rozlítané vlastnosti, vám třeba už jen samotné vylepšování vztahu zabere moře času a můžete se snažit sebevíc, ale někam se dostanete až pořádně za dlouho. A to pak neznamená, že vám postava takříkajíc „dá“ jen tak. Nicméně ve standardním případě se stačí dostat do fáze vztahu a cesta je vám víceméně otevřena. Pokud je navíc druhá strana úchylná a vy jste nastavili její nízkou slušnost, můžete se těšit, že vám nejednou dá nabídku, že byste na to mohli „hupsnout“ a to můžete být třeba uprostřed školního dvora. Když už na to tedy „hupsnete“, otevře se vám tak trochu jiná interakce, kde už máte obě postavy ve vší své HD kráse a jen čekají, až jim dáte povel, s čím mají začít.

K tomu slouží speciální tlačítka podobná těm klasickým určeným k interakcím mimo H. Zde ale zaujímají svůj pravý účel a to jsou volby poloh. No, není to tu žádná ultra kamasutra. Popravdě, původní AA mělo poloh 80 a zde to s těží bude polovina, možná něco přes, ale to bych i přeháněl. Každá z poloh má navíc jen jednu fázi, čímž se to ještě zužuje. Nicméně je vidět velký pokrok. Máte tu možnost obšťastnění jeden druhého či sebe navzájem a pak volbu á la „kam to bude“. To v prvním AA zase zdaleka nebylo. Možnosti jsou ze začátku omezené, což simuluje to, že se postavy postupně polohám učí, ale to lze odemknout častými styky. Samotné polohy jsou standardní a záleží na tom, kde se zrovna pohybujete, takže se budou lišit od toho, když to budete dělat na zemi oproti tomu, když se rozhodnete pro použití třeba zrovna samotné třídy (takže se využije třeba opření o lavici).

Pohyby jsou velice dynamické, což právě nazývám tím pokrokem, takže to není jenom o tom, že se opakuje stále ten samý pohyb, ale je vidět, že do animací dali tentokrát trochu víc života a působí to tak velice pěkně, za což jedině palec nahoru. Navíc, lidi z Illusion šli trochu do sebe a tak již nedochází k u nich známému jevu, kdy styk v jejich minulých titulech (vč. AA) probíhal naprosto blbě, co se pozice pohlavních orgánů k sobě navzájem týče. Během interakce máte plnou kontrolu nad oblečením, respektive tedy u dívky, kde si můžete zvolit, co bude mít při aktu na sobě, přesněji jaké části svého současného oblečení, kdy ji samozřejmě lze i nechat tak, jak byla stvořena. U vaší postavy, pokud je mužská, můžete ovlivnit jen stav oděn-neoděn. U AA toto nebylo, tam to hlavně záleželo na míře slušnosti a současné nadrženosti postav, jinak nebyla možnost s tím jakkoliv manipulovat a to bylo spíš ke škodě. Už podle úvodního obrázku lze usoudit, že některé postavy budou vyžadovat použití ochrany, což je logické. Ono si lze totiž vybrat, kam to následně vypustit, čili zde hrozí otěhotnění, které je údajně taky součástí hry. To by bylo ohledně hetero.

Dvě holky, jak jsem už říkal předtím, můžou samo sebou taky vstoupit do H-interakce. Ta se nějak zvlášť neliší od té hetero, jsou tu vlastně jen dvě speicální polohy navíc a zbytek tvoří ty staré, kdy samozřejmě holkám k uspokojení nic jiného nezbývá, než využít jisté pomůcky jako náhrady za úd. Nepotěším ovšem slečny yaoistky, protože stejně, jako v minulé verzi, ani zde žádné yaoi není. Ano, můžou být dva homosexuální chlapi, můžou spolu chodit, můžou se „muckat“, i je můžete vidět na mapě, jak si užívají. Ale pokud to budete chtít v HD, můžete si nechat zajít chuť. Místo toho vás čeká černá obrazovka. Ne, že bych to zkoušel, ale již to pár lidí vyzkoušelo a právě si stěžovalo na tuto diskriminaci. Takže bohužel. Nebo bohudík?

To by bylo k hentai interakcím. Sám za sebe si nějak nestěžuju, jen už to není holt řešené různými „bary“ určujícími míru vzrušení, což bylo trochu nápaditější a tady je to takové omezenější. Ale oceňuji tu dynamičnost, ta se vážně vyvedla a dělá dobrý dojem. Pořád jsem ale nepřišel na to, jak si postavu pozvat k sobě domů, či jestli se vůbec lze pozvat od ní, což byla možnost v AA1 a tam už rozhodně nehrozilo, že by někdo z pohoršených spolužáků interakci přerušil a bylo tak po muzice. To by tu docela chybělo vzhledem k tomu, jak je těžké najít místo, kam by někdo jen tak nevlezl. I když, po mém pozdějším zjištění, se můžete s postavou vydat do míst, kde vás už nikdo rušit nebude, takže asi vážně nějaké chození domů přítomno nebude. Po mém pozdějším zkoumání nakonec lze postavu pozvat domů za účelem "společného studování", které někdy může vyústit až v již nerušenou H-interakci. Nerušené to ale může být i co se týče love hotelu, který je přítomen ve městě a nebo při zavedení postavy do speciálních míst umístěných v prostorách školy (např. sprchy, sklad, atd.).


Závěr

Pomalu se dostávám k závěru. Ke hře jako takové jsem snad řekl vše podstatné. Je to hra obrovských možností a tak se další věci a možnosti budou ještě muset objevovat. Přeci jen, sám jsem při svém prvním hraní strávil celkem 6 hodin seznamováním se s prostředím a k samotným hentai interakcím jsem se dostal až asi po 3-4 hodinách, takže je vidět, že hra se opravdu dá hrát (bez jakýchkoliv her pomocí končetin navíc). Je zábavná, interaktivní, nápaditá a rozhodně tedy není jen jednoúčelná. Oproti minulé verzi je vidět značný pokrok, kdy zase musím uznat, že na to pro tentokrát hoši s Illusion měli dost času a klidu, protože tehdy v roce 2011, jak jistě mnozí ví, dohnaly Japonsko záplavy a protože první AA vycházelo v květnu, bylo zřejmé, že kvůli těmto incidentům zůstalo vlastně takové nedodělané a proto mělo mnohé nedostatky.

Po letech pokusů a omylů to ale napravili a vytvořili tak další úžasný titul, pro který se ten hype vyplatil. Však sám fakt, že se hra vyprodala během prvních dvou dnů, mluví za všechno. Co se týče překladu, již vyšel jeden strojový pro dialogy a překlady pro tlačítka jak v menu, tak i při interakcích (tedy kromě H), což byl docela fofr v tomto případě a je vidět, že hra sklízí neskutečnou popularitu a módy s překlady tak budou vycházet jako na běžícím páse. Čili ta jazyková bariéra opadla hned během několika prvních hodin, což je fajn, jinak to pro nás, japonsky nemluvící a nerozumící, znamenalo problémy, když jsme nevěděli, co k čemu slouží. Tím odpadá i cenzura, protože odcenzurování vyšlo již v době prvního tvořiče postav a překvapivě se automaticky adaptovalo i do hlavní hry, což je fajn, i když samozřejmě, má to své mouchy a tak si ještě na solidnější a propracovanější „uncensor“ chvíli počkáme. Jestli to nebude tedy hotovo nějak ultra rychle, což bych se nedivil.

Pozn.: V současné době je venku jak kompletní překlad, tak i dokonce 3D uncensor a hromada dalších zajímavých módů, čili již není větší problém.

Já jsem spokojen, všichni se dočkali toho, co očekávali a nyní už jen následuje další zkoumání, mnoho módů na cestě a tím pádem i další hodiny zábavy s touto úžasnou interaktivní hrou.

Pokud vás hra zaujala, nic vám nebrání použít příslušného vyhledávače a najít si to za několik málo sekund, případně minut (pro méně zdatné). Nešířím tu žádné přímé linky, nejsem warez stránka, takže si budete muset pomoct sami. Nicméně doporučuji počkat, až vyjde aspoň nějaký větší (HF) patch, protože instalace skrz původní verzi a následné módování je jen pro pokročilé, kteří mají s hry od Illusion už nějaké zkušenosti a ví tak, co, jak a proč použít. Jinak vzniká zmatek a mnoho dotazů.

Komentáře

Přidat komentář >

, Díky za tipy! odpovědět
Až nebudu mít do čeho píchnout, už vím, co dalšího zkusit. Tradiční hry mě už nebaví a tohle vypadá jako dobrý odpočinkový a samozřejmě edukační program... :) Taky jsem se místy zasmál, ale veškerý text jsem si bohužel nemohl přečíst; obrázky ti nějak lítaj, kde se jim zachce a překrývají tvojí excelentní práci. :)
odpověděl(a)
To je humus toto! Jdu to ihned opravit.
, K odpovědět
img [/img]

„Vždy odpouštějme svým nepřátelům, nic je nedokáže víc rozzuřit.“ Oscar Wilde